تناسب اندام

چگونه عضلاتمان را ریلکس کنیم؟

چگونه عضلاتمان را ریلکس کنیم؟ - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

چگونه عضلاتمان را ریلکس کنیم ؛ یکی از مهم ترین تکنیک های آرامش اعصاب، شل کردن عضلات بدن است. این تمرین باعث کاهش استرس و افزایش حس آرامش ما می شود، به خصوص در موقعیت های اضطراب زا یا هنگام مبارزه با یک بیماری.

در این مقاله از تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت می خواهیم چند روش ساده برای آرام سازی عضلات را معرفی کنیم. پس اگر به دنبال آرامش روحی و جسمی بیشتر هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

“برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید.”

 

ریلکس کردن به چه معناست؟

آرام کردن عضلات بدن یک راه عالی برای کمک به مدیریت استرس است. آرامش حاصل از شل کردن عضلات فقط برای رسیدن به آرامش ذهنی یا لذت بردن از یک سرگرمی نیست. این فرآیندی است که اثرات استرس را بر ذهن و بدن ما کاهش می دهد.

این تکنیک‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا با استرس‌های روزمره یا دردهای ناشی از بیماری‌های مزمن کنار بیاییم و روزهای خود را با ذهنی آرام‌تر و آرام‌تر سپری کنیم.

 

“برای خرید بهترین و با کیفیت ترین لباس ورزشی به صورت عمده و تک، کلیک کنید”

 

وقتی ریلکس میکنیم چه اتفاقی می افتد؟

در روانشناسی، آرامش یک حالت عاطفی بدون اضطراب (یا با حداقل اضطراب) است که در آن فرد کاملاً آرام و آرام است، بدون هیچ گونه آشفتگی در وضعیت روحی و جسمی خود، به ویژه تحریکات منفی مانند خشم، استرس یا ترس.

وقتی آرام می شویم، جریان خون در بدن افزایش می یابد و انرژی بیشتری به دست می آوریم. این حالت به ما کمک می‌کند ذهن آرام‌تر و شفاف‌تری داشته باشیم که به مثبت اندیشی، تمرکز، حافظه و تصمیم‌گیری کمک می‌کند. این آرامش ضربان قلب و فشار خون ما را کاهش می دهد و تنش عضلانی را آرام می کند. آرامش عضلانی همچنین به سیستم گوارش کمک می کند، زیرا ما مواد مغذی ضروری را در طول استراحت به طور موثرتری جذب می کنیم. بنابراین، آرامش به بدن ما کمک می کند تا با بیماری ها و عفونت ها مبارزه کند.

به گفته محققان، شل شدن عضلات شکل خفیفی از اکستازی است که از لوب پیشانی مغز ترشح می شود. به این معنی که قسمت خلفی لوب فرونتال سیگنال هایی را از طریق یک آرام بخش خفیف به لوب فرونتال ارسال می کند تا بدن را در حالت پاراسمپاتیک قرار دهد.

راه هایی برای ریلکس کردن عضلات بعد از ورزش - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

راه هایی برای ریلکس کردن عضلات بعد از ورزش

درد بعد از ورزش یک احساس پیروزی و حتی لذت بخش است که نشان دهنده یک تمرین پربار است! البته این درد نباید طولانی شود و در صورت آزاردهنده شدن می توانید آن را کاهش دهید. آرامش عضلانی بخشی از اصول ریکاوری است که به اندازه خود ورزش مهم است. در اینجا چند نکته برای آرام کردن و ریلکس کردن عضلات بعد از ورزش آورده شده است.

۱. حتما آب کافی بنوشید

ممکن است برای شما واضح به نظر برسد، اما هیدراته ماندن یک جنبه حیاتی در ریکاوری عضلات است. آب التهاب را کاهش می دهد، سموم را دفع می کند و مواد مغذی را به ماهیچه های شما می رساند. برای آرامش و تسکین عضلات شما ضروری است.

2. از فوم رولر استفاده کنید

ماساژ دادن عضلات سفت بعد از ورزش با فوم غلتک، دامنه حرکتی مفصل و گردش خون را افزایش می دهد تا مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به ناحیه آسیب دیده برساند. این به کاهش تورم و التهاب عضلات کمک می کند. حواستان باشد که با فوم رولر فشار کافی به عضله وارد کنید بدون اینکه فشار زیادی به عضلاتتان وارد شود.

3. بلافاصله بعد از ورزش حرکات کششی انجام دهید

تمرینات کششی خاصیت ارتجاعی عضلات را بهبود می بخشد و انعطاف پذیری عضلات را افزایش می دهد. انجام تمرینات کششی ساده برای شل کردن عضلات پس از یک تمرین سخت ضروری است.

4. دوش آب سرد بگیرید

دوش آب سرد بعد از ورزش به افزایش جریان خون در عضلات کمک می کند. همچنین به کاهش التهاب در عضلات، مفاصل و تاندون ها کمک می کند.

5. خواب کافی داشته باشید

خواب خوب یک آرامش واقعی و طبیعی است. سعی کنید هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. در طول خواب، عضلات شما خود را ترمیم می کنند. خواب با کیفیت تاثیر بسزایی در افزایش آرامش و کاهش تنش در بدن شما دارد. پس شرایط مناسبی برای خواب خود ایجاد کنید.

تمرینات آرام سازی عضلانی تکنیک های مختلفی دارند که برای هر فردی متفاوت است. برخی از افراد ممکن است بتوانند در حین پیاده روی و پیاده روی در طبیعت (مخصوصاً با پای برهنه روی خاک و چمن)، آشپزی یا مطالعه، ذهن و ماهیچه های خود را کاملاً آرام کنند.

از سوی دیگر، برخی ممکن است در حین دعا یا مراقبه آرام شوند. همه این روش ها مهم و مفید هستند. توصیه می کنیم کاری را انجام دهید که برای شما مفید و لذت بخش باشد. علاوه بر این روش های آرام سازی عضلانی، می توانید از تکنیک های زیر نیز برای آرامش استفاده کنید:

  • آرامش پیشرونده عضلانی
  • بالون استرس و درد
  • تصورات ذهنی
  • نفس عمیق
  • ماساژ دادن
  • یوگا

 

مقاله پیشنهادی—مهم ترین فواید دوچرخه سواری برای تناسب اندام

 

نتیجه گیری و کلام آخر

ریلکس کردن در افزایش آرامش و بهبود سلامت روانی ما تاثیر بسزایی دارد. روش های مختلفی برای شل کردن عضلات وجود دارد که در این مقاله بهترین روش های شل کردن عضلات را معرفی و توضیح دادیم. پیشنهاد می کنم از این راهکارها برای داشتن ذهنی آرام تر و خلق و خوی بهتر استفاده کنید.

1 نظر در “چگونه عضلاتمان را ریلکس کنیم؟

  1. پویان گفت:

    عالی بود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *