تناسب اندام

مهم ترین فواید دوچرخه سواری برای تناسب اندام

مهم ترین فواید دوچرخه سواری برای تناسب اندام - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

مهم ترین فواید دوچرخه سواری برای تناسب اندام ؛ برای حفظ تناسب اندام و سلامت، ورزش و فعال ماندن ضروری است. یکی از این تمرینات دوچرخه سواری است. فعالیت بدنی منظم می تواند از شما در برابر بیماری های جدی مانند چاقی، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های روانی، دیابت و آرتریت محافظت کند.

دوچرخه سواری یک ورزش سالم است که افراد در هر سنی از کودکان خردسال تا بزرگسالان می توانند از آن لذت ببرند. همچنین سازگار با محیط زیست، سرگرم کننده، مقرون به صرفه و راحت است. دوچرخه‌سواری تا محل کار یکی از موثرترین راه‌ها برای گنجاندن ورزش منظم در یک برنامه روزانه پر مشغله است. تخمین زده می شود که روزانه یک میلیارد نفر برای حمل و نقل، تفریح یا ورزش دوچرخه سواری می کنند.

این ورزش سالم و لذت بخش فواید زیادی دارد که شاید بسیاری از افراد از آن بی خبر باشند. برای درک تاثیر این ورزش مهیج بر ذهن و بدن خود حتما این مقاله از تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت را بخوانید.

 

“برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید.”

 

مهم ترین ویژگی های دوچرخه سواری عبارتند از:

برای قدرت و استقامت مفید است: دوچرخه سواری قدرت، استقامت و آمادگی قلبی عروقی را افزایش می دهد.

یک تمرین خوب برای همه گروه های عضلانی: رکاب زدن تمام گروه های عضلانی اصلی بدن را درگیر می کند.

ورزش کم ضربه: دوچرخه سواری در مقایسه با سایر ورزش ها تاثیر کمتری دارد و به دلیل شدت ورزش منجر به آسیب نمی شود.

ورزش آسان: بر خلاف برخی ورزش های دیگر، دوچرخه سواری به مهارت های بدنی بالایی نیاز ندارد. یادگیری آن آسان است و با یادگیری آن، آن را فراموش نخواهید کرد.

شدت قابل تنظیم: اگر اخیراً از یک بیماری بهبود یافته اید یا مبتدی هستید، دوچرخه سواری گزینه خوبی برای شروع است زیرا می توان آن را با شدت کم انجام داد. با این حال، می تواند یک تمرین با شدت بالا و چالش برانگیز نیز باشد.

سرگرم کننده و لذت بخش: ماجراجویی و هیجان این ورزش بسیار لذت بخش و نشاط آور است. به خصوص اگر مسیرهای سبز و آفتابی را برای رکاب زدن انتخاب کنید، عاشق فواید دوچرخه سواری و تاثیر فوق العاده آن در زندگی خود خواهید شد.

یک جایگزین خوب برای ماشین: علاوه بر ورزش می توانید دوچرخه سواری را به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل در نظر بگیرید. علاوه بر بهره مندی از مزایای بی شمار دوچرخه سواری برای سلامتی، شما همچنین سهم قابل توجهی در حفظ محیط زیست داشته اید.

 

مهم ترین ویژگی های دوچرخه سواری - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

فواید دوچرخه سواری به طور منظم

دوچرخه سواری منظم برای همه کسانی که عاشق دوچرخه سواری هستند سودمند است. با مطالعه این مزایا، می توانید بیشتر روی هدف خود تمرکز کنید.

  • کاهش وزن

ما فهرست بلندبالایی از فواید دوچرخه سواری برای شما داریم، اما شاید هیچ کدام به اندازه «کاهش وزن» جذاب و لذت بخش نباشد. بله، دوچرخه سواری خاصیت کاهش وزن دارد. چگونه منجر به کاهش وزن می شود؟ یک محاسبه ساده به ما نشان می دهد که اگر کالری بیشتری نسبت به دریافتی خود مصرف کنیم، کاهش وزن آغاز می شود. خوشبختانه دوچرخه سواری تا 1000 کالری در ساعت می سوزاند.

با این حال، این کالری سوزی در همه شرایط ثابت نیست. بسته به شدت و مدت تمرین، می توانید از 400 تا 1000 کالری در ساعت بسوزانید. دوچرخه سواری یک راه عالی برای کنترل یا کاهش وزن است، زیرا باعث افزایش متابولیسم، عضله سازی و چربی سوزی می شود. اگر می خواهید وزن کم کنید، دوچرخه سواری باید با یک برنامه غذایی سالم همراه باشد.

  • بهبود سلامت قلب و عروق

خبر بد این است که بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، فشار خون بالا و حملات قلبی این روزها در بین هموطنان ما رایج است. اما خبر خوب این است که یکی دیگر از مزایای دوچرخه سواری منظم این است که قلب، ریه ها و گردش خون شما را بهبود می بخشد. دوچرخه سواری ماهیچه های قلب شما را تقویت می کند، ظرفیت ریه ها را افزایش می دهد و سطح چربی خون را کاهش می دهد.

یک مطالعه دانمارکی که طی 14 سال با 30000 شرکت‌کننده بین 20 تا 93 سال انجام شد، نشان داد که دوچرخه‌سواری منظم به طور قابل‌توجهی بروز بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد کاهش می‌دهد.

دوچرخه سواری همچنین به طور غیر مستقیم از قلب و ریه های شما محافظت می کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند، سه برابر کمتر از افرادی که با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد می‌کنند، در معرض آلودگی هوا قرار دارند. ورزش را در زندگی خود بگنجانید تا استقامت قلبی عروقی را افزایش دهید.

  • عضله سازی با دوچرخه سواری

مقاومت در دوچرخه سواری نه تنها به معنای سوزاندن چربی بلکه عضله سازی است. به خصوص در عضلات هسته مرکزی، همسترینگ، چهارسر ران و ساق پا. این یکی از جذاب ترین مزایای دوچرخه سواری است.

دوچرخه سواری چگونه عضله می سازد؟ همانطور که گفته شد وجود مقاومت در ورزش منجر به عضله سازی می شود. مقاومت در برابر وزن بدن، گرانش، و رکاب زدن به شما کمک می کند تا عضلات بالا و پایین ساق پا را بسازید. ماهیچه هایی که بیشتر تمرین می شوند عضلات چهار سر ران هستند.

اگر در یک شیب تند، چه در سربالایی و چه در سراشیبی ورزش می کنید و سرعت دوچرخه سواری خود را تغییر می دهید، این عنصر مقاومتی در حین ورزش افزایش می یابد و در نتیجه عضله سازی بیشتر می شود. جای تعجب نیست که دوچرخه سواران اغلب پاهای جذاب و کشیده ای دارند!

  • بهبود تعادل و هماهنگی

اولین درس در دوچرخه سواری حفظ تعادل است. دوچرخه سواری نیاز به تعادل دارد و در نتیجه تعادل در افرادی که رکاب می زنند تقویت می شود. گاهی اوقات انواع خاصی از دوچرخه سواری، مانند دوچرخه سواری در کوهستان یا بدلکاری، نیاز به تعادل و هماهنگی بیشتری دارند.

تقویت تعادل به ویژه برای افراد در آستانه میانسالی مهم است. با افزایش سن و کاهش فعالیت بدنی، تعادل کلی بدن کاهش می یابد و افراد در معرض خطر افتادن و شکستگی قرار می گیرند، بنابراین حفظ تعادل بسیار مهم است.

  • پاهای قوی تر

این ورزش بسیار سرگرم کننده تر از وزنه برداری در باشگاه است و می تواند سطح مشابهی از قدرت و استقامت را در عضلات پایین تنه ایجاد کند. از سوی دیگر، دویدن و سایر ورزش های گروهی که شامل دویدن است، به مرور زمان به مفاصل زانو فشار وارد می کند.

با همه اینها، دوچرخه سواری ورزشی است که تاثیر کمی روی مفاصل زانو شما دارد و آن را به ورزشی تبدیل می کند که به راحتی می توانید انتخاب کنید و حتی در سنین بالاتر در آن شرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که صندلی دوچرخه خود را به درستی تنظیم کرده اید، زیرا صندلی بیش از حد بالا یا پایین می تواند باعث ناراحتی و مشکلات در پاهای شما شود.

  • روحیه سالم تر و استرس کمتر

مطالعه ای که بر روی بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده انجام شد، تأثیر مثبت ورزش هایی مانند دوچرخه سواری را بر بهبود سلامت روان ثابت کرد. دوچرخه سواری تا 40 درصد اضطراب را کاهش می دهد.

یکی از بهترین فواید دوچرخه سواری کاهش استرس، افسردگی و اضطراب است. تمرکز بر روی جاده در حین رکاب زدن، شما را در حال حاضر نگه می دارد و به شما حس هوشیاری می دهد. دوچرخه سواری شما را مجبور می کند که نفس های عمیق تری بکشید و تمام استرس ها و مسائل زندگی را برای مدتی فراموش کنید.

هر زمان که احساس افسردگی و بی حالی کردید، فقط 10 دقیقه دوچرخه سواری کنید. این مقدار برای ترشح اندورفین که هورمون شادی هستند کافی است و کل خلق و خوی شما تغییر می کند.

  • بهبود عملکرد مغز

در طول این تمرین، این فقط پاهای شما نیستند که درگیر می شوند. مغز شما به همان اندازه درگیر است. طبق مطالعات، دوچرخه سواری جریان خون را در مغز بهبود می بخشد و می تواند به پردازش شناختی و حافظه کمک کند.

  • بهبود هضم غذا و گوارش

دوچرخه سواری نیاز به انرژی زیادی دارد که با سوزاندن چربی ها و ذخایر گلیکوژن در بدن به دست می آید. کاهش سطح انرژی افراد را ملزم به خوردن وعده های غذایی کوچک برای بازیابی انرژی در طول دوچرخه سواری می کند. این عادت به مصرف منظم وعده های غذایی کم حجم، به جای صرف یک وعده غذایی بزرگ در یک زمان، می تواند به بهبود سیستم گوارش شما در کنار دوچرخه سواری کمک کند.

 

“برای خرید بهترین و با کیفیت ترین لباس ورزشی به صورت عمده و تک، کلیک کنید”

 

نکات ایمنی برای دوچرخه سواری

پس از بحث در مورد مزایای دوچرخه سواری، اجازه دهید نکات ایمنی در مورد این ورزش بسیار مفید را به خود یادآوری کنیم که باید در نظر بگیریم.

مشاوره با پزشک

دوچرخه سواری یک ورزش بی خطر است، اما افراد با شرایط خاص پزشکی باید قبل از شروع تمرین با پزشک خود مشورت کنند. این تضمین می کند که فرد در مسیر درست قرار دارد و در معرض خطر نیست.

مراقبت از پوست، چشم و ریه

اگر هوای شهر آلوده است، دوچرخه سواری توصیه نمی شود، زیرا می تواند آلودگی و آلاینده های سمی را وارد ریه های شما کند. بنابراین اگر هوا آلوده است از دوچرخه ثابت در داخل خانه استفاده کنید. اگر در طول روز دوچرخه‌سواری می‌کنید، حتماً کرم ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید و هر دو ساعت یک بار آن را تجدید کنید، مخصوصاً اگر عرق می‌کنید. به یاد داشته باشید که از عینک آفتابی محافظ UV و کلاه استفاده کنید.

انتخاب دوچرخه مناسب

برای بهره مندی کامل از دوچرخه سواری، دوچرخه ای را انتخاب کنید که متناسب با قد و وزن شما باشد. استفاده از دوچرخه ای که برای شما مناسب نیست، نه تنها ورزش را سخت تر می کند، بلکه می تواند باعث کمردرد و گردن درد نیز شود، زیرا کمر شما را در وضعیت نامناسبی قرار می دهد. اگر از دوچرخه ثابت استفاده می کنید، استفاده صحیح از آن را حتما یاد بگیرید.

خطر تصادف را جدی بگیرید

دوچرخه سواری در شهر یا بیرون خطر تصادف را به همراه دارد. بهترین راه حل استفاده از خطوط تعیین شده است. سعی کنید همیشه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.

 

مقاله پیشنهادی—8 نکته مهم که هنگام دویدن باید به آنها توجه کنید

 

نتیجه گیری و کلام آخر

هنگام عبور از تقاطع ها و مناطق شلوغ، حتی اگر حق تقدم دارید، احتیاط کنید. روی یک کلاه ایمنی با کیفیت و هر وسیله محافظ دیگری که ممکن است لازم باشد سرمایه گذاری کنید. از پوشیدن لباس های گشاد که ممکن است در زنجیر دوچرخه شما گیر کند خودداری کنید. چراغ های دوچرخه و تجهیزات بازتابنده برای دوچرخه سواری در شب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *