سلامت روان

بهترین ورزش ها برای کاهش استرس و اضطراب

بهترین ورزش ها برای کاهش استرس و اضطراب - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

بهترین ورزش ها برای کاهش استرس و اضطراب ؛ ورزش چقدر در کاهش استرس موثر است؟ امروزه تنش، بی قراری، تپش قلب و فشارهای جسمی و روحی برای بسیاری از افراد طاقت فرسا شده است. آیا فکر می کنید برای درمان استرس و اضطراب فقط باید از دارو استفاده کرد؟ آیا انجام ورزش برای کاهش استرس موثر و مفید است؟

اگر تا به حال گام موثری برای درمان استرس و اضطراب خود برنداشته اید، در این مقاله از تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت با ما همراه باشید تا چند تمرین عالی برای کنترل اضطراب را به شما معرفی کنیم.

 

“برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید.”

 

تاثیر ورزش در کاهش استرس و اضطراب

اضطراب مزمن و شدید بدن شما را ضعیف می کند. استرس فقط یک موضوع ذهنی یا احساسی نیست. همچنین می تواند از نظر جسمی به شما آسیب برساند. این مشکل شما را در معرض خطراتی مانند سردرد، کمردرد، بی خوابی یا ناراحتی معده قرار می دهد. با این حال، اگر به طور مزمن مضطرب هستید و دائماً با استرس دست و پنجه نرم می کنید، وضعیت واقعاً خطرناک می شود.

این وضعیت در دراز مدت می تواند منجر به افسردگی، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا شود، اما نگران نباشید زیرا برای همه این مشکلات راه حلی وجود دارد.

ورزش یک ضد افسردگی طبیعی و تسکین دهنده اضطراب قوی است که باعث ایجاد استرس می شود. بنابراین می توان با ورزش برای کاهش استرس و اضطراب و درمان آنها اقدام کرد.

ورزش کردن چگونه میتواند به کاهش استرس کمک کند؟

در ادامه مبحث ورزش برای کاهش استرس باید اشاره کنیم که جنسیت افراد نیز بر میزان استرس و اضطراب آنها تاثیر دارد. آمار نشان می دهد که زنان استرس شدیدتری را تجربه می کنند. آنها همچنین نسبت به آسیب های فیزیولوژیکی استرس مزمن حساس تر هستند. پس لازم است خانم ها این مبحث را با دقت بیشتری مطالعه کنند.

وقتی استرس به سراغتان می آید معمولا چه می کنید؟ بیشتر میخوابی؟ بیشتر بخوریم؟ یا عصبی و بی قرار هستید؟ اما پیشنهاد ما این است که عرق کنید! لطفا در این مواقع عرق کنید تا به طور کامل از استرس خلاص شوید

دکتر میگداو یک پزشک در ایالت ماساچوست، می‌گوید: “تنها ایستادن، حرکت و چرخیدن راهی قدرتمند برای کاهش استرس است. فعالیت بدنی به ماهیچه‌های ما اجازه حرکت می‌دهد، جریان خون را بهبود می‌بخشد و به ما کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری جذب کنیم. در نهایت، با ورزش کنید، ما بیشتر به خود کمک می کنیم.”

با این حال، برخی از تمرینات در کاهش استرس موثرتر از سایرین هستند. در واقع فعالیت هایی که ذهن و بدن را بیشتر درگیر می کند برای کاهش و درمان استرس و اضطراب موثرتر است.

بهترین ورزش ها برای کاهش استرس - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

بهترین ورزش ها برای کاهش استرس

در این قسمت به معرفی 7 مورد از بهترین ورزش ها برای کاهش استرس و تسکین اضطراب می پردازیم. توصیه می شود برای رسیدن به آرامش بیشتر حداقل یکی از این ۷ ورزش را انجام دهید.

1. تنیس

تنیس یک ورزش قلبی درجه یک است! این ورزش می تواند به کاهش بسیاری از مسائل مرتبط با استرس مانند فشار خون بالا و بیماری قلبی کمک کند. از آنجایی که نمی توانید به تنهایی تنیس بازی کنید، این ورزش به بهبود روابط شما با دیگران کمک می کند و می تواند راهی موثر برای کاهش اضطراب شما باشد.

تمرین تنیس در زمین باعث ترشح اندورفین در مغز می شود. اندورفین ها مواد بیوشیمیایی هستند که احساس آرامش و رضایت را در اعماق روح شما ایجاد می کنند.

اما چگونه می توان با تنیس شروع کرد؟ اگر مبتدی هستید، برای یادگیری اصول اولیه این ورزش از یک مربی کمک بگیرید. حتی می توانید در بسیاری از زمین های پارک شهر تنیس بازی کنید. اگر به طور منظم تنیس بازی می کنید (یا قصد دارید که این کار را انجام دهید)، توصیه می کنیم به یک باشگاه تنیس خصوصی بپیوندید. با این کار به تدریج می توانید به دایره حرفه ای راه پیدا کنید و استرس دیگر فرصتی برای آزار شما نخواهد داشت

توجه: قبل از شروع هر برنامه تناسب اندام، با پزشک خود مشورت کنید.

2. یوگای خانگی

همه ما یوگا را می شناسیم. این یک نوع مدیتیشن است، اما چرا یوگا در لیست ما از بهترین ورزش ها برای کاهش استرس قرار دارد؟ زیرا استرس و اضطراب را خنثی می کند. یوگا نوعی تمرین قدرتی است که شما را قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند و در نهایت تنش‌های فیزیکی را کاهش می‌دهد.

در این ورزش، تنفس عمیق بسیار مهم است زیرا به آرامش بدن شما کمک می کند. مطالعات نشان داده است که یوگا فشار خون را نیز کاهش می دهد. اما فواید این ورزش در مبارزه با استرس فراتر از این است.

بزرگترین فایده یوگا تمرکز ذهنی است. در واقع، تمرکز برای مدیریت استرس مهم است. نوئل شرودر، مربی و متخصص یوگا، می‌گوید: “تمرینات یوگا نیاز به تمرکز دارند؛ زمانی که یوگا انجام می‌دهید، ذهن شما به جای تحلیل موقعیت‌ها، نگرانی در مورد وظایف یا برنامه‌ریزی، صرفاً بر انجام صحیح حرکات تمرکز می‌کند. به طور موقت از استرس رها شده است.”

ممکن است تعجب کنید که چگونه این ورزش را برای تسکین استرس و اضطراب شروع کنید. خوشبختانه پاسخ به راحتی در دسترس است. کلاس‌های مختلف یوگا و فیلم‌های آموزشی مناسب برای همه سنین، سطوح آمادگی جسمانی و ترجیحات وجود دارد. با فیلم های آموزشی می توانید یوگا را در خانه تمرین کنید.

3. پیاده روی

به دنبال ورزش چالش برانگیزتر از پیاده روی هستید؟ پیاده روی ساده است و نیازی به کلاس یا تجهیزات خاصی ندارد. این ورزش سبک می تواند از بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس مانند مشکلات قلبی عروقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

کسانی که پیاده روی منظم را در زندگی خود گنجانده اند، نه تنها سلامتی بهتری را تجربه می کنند، بلکه اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند و استرس را کاهش می دهند. در نتیجه بعد از پیاده روی احساس آرامش و آرامش بیشتری خواهند کرد.

این عمل ساده راه رفتن تنش عصبی را از گروه های عضلانی شما آزاد می کند. در حین راه رفتن، ناخودآگاه نفس عمیق می کشید. و اگر در فضای سبز قدم بزنید، حتی بهتر است! بودن در طبیعت آرامش بخش است. اگر قبلا پیاده روی را جدی نگرفته اید، با خود متعهد شوید که از این به بعد حداقل روزی نیم ساعت آن را انجام دهید.

پس از دو تا سه هفته، به تدریج تعداد و مدت پیاده روی خود را افزایش دهید. به طور معمول، پنج یا شش پیاده روی 30 دقیقه ای در هفته برای کنترل سلامت و استرس توصیه می شود.

اگر هدف شما کاهش وزن و لاغری است، یا باید مدت زمان پیاده روی خود را افزایش دهید (مثلاً 90 دقیقه در روزهای خاص) یا شدت آن را افزایش دهید (مثل راه رفتن در سربالایی) تا عرق کنید و بدن خود را کاملا گرم کنید.

4. بدنسازی

شاید تعجب کنید اگر بشنوید که تمرین با وزنه می تواند به افزایش آرامش کمک کند! جالب اینجاست که بدنسازی در خانه یا باشگاه، درست مانند تقویت بدن، با ترشح اندورفین باعث بهبود خلق و خو و روحیه می شود.

 

“فروشگاه اینترنتی لباس ورزشی پویان اسپرت”

 

5. پیلاتس

این تمرین تاثیر بسزایی در کاهش استرس دارد. پیلاتس ارتباط بین ذهن و بدن شما را تقویت می کند و آگاهی شما را از حرکات بدن افزایش می دهد.

در نتیجه، نه تنها وضعیت جسمانی شما بهبود می یابد، بلکه پس از اتمام یک جلسه پیلاتس در خانه یا باشگاه، آنقدر خسته و عرق خواهید بود که حتی دلیل استرس خود را به خاطر نمی آورید. برخی از تمرینات پیلاتس بر آگاهی بدن، قدرت مرکزی و تعادل مناسب تمرکز دارند.

الن بارت، متخصص تناسب اندام و مربی پیلاتس، یک بار گفت: “پیلاتس کاربردهای زیادی برای کاهش استرس، کاهش اضطراب و بهبود سلامت روان دارد. وقتی یک کلاس پیلاتس شروع می شود، ذهن شما آنقدر روی انجام صحیح حرکات متمرکز می شود که همه نگرانی ها استرس های زندگی از بین خواهند رفت.”

مانند یوگا، پیلاتس با تمرکز ذهنی و تنفس آگاهانه ذهن شما را پر از آرامش می کند و جایی برای اضطراب و نگرانی باقی نمی گذارد.

6. رقصیدن

رقصیدن بهترین ورزش برای کاهش استرس است. معدل شما با رقص چگونه است؟ انجام حرکات موزون فواید جسمی، ذهنی و حتی عاطفی زیادی دارد. این یک تمرین عالی برای تقویت خلق و خو و چابکی است. وقتی می رقصیم، ضربان قلبمان افزایش می یابد، کم کم عرق می کنیم و شادی در رگ هایمان جاری می شود.

محققان دریافتند کسانی که دو بار در هفته می رقصند کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند. شاید یادگیری حرکات جدید و الگوهای ریتمیک جدید نیز مغز شما را به چالش بکشد.

رقصیدن به ما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به تدریج شروع به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کنیم. می توانید هر جا که بخواهید برقصید، با دوستان، فرزندان، همسرتان یا تنها. تنها چیزی که برای رقصیدن نیاز دارید موسیقی شاد و کفش راحت است.

7. ورزش تای چی

تای چی یکی دیگر از ورزش های برتر برای کاهش استرس است. تای چی (تای چی چوان) یک هنر رزمی سنتی چینی است که بر تمرینات بدنی و تنفس آگاهانه برای آرامش ذهنی تمرکز دارد.

تای چی همچنین انعطاف پذیری و انرژی را افزایش می دهد و در نتیجه احساس خوشبختی و خوشبختی ایجاد می کند. از دیگر فواید تای چی می توان به تعادل بهتر، کیفیت خواب بهتر و بهبود تناسب اندام قلبی عروقی اشاره کرد.

این ورزش شگفت انگیز از 100 حرکت آرام تشکیل شده است که مانند یک نوع رقص، ذهن و بدن شما را هماهنگ می کند و به شما آرامش می دهد.

می توانید به مراکز و باشگاه هایی که این ورزش را آموزش می دهند مراجعه کنید و تمرین خود را شروع کنید، اما برای انجام تای چی نیازی به رفتن به مکان خاصی نیست.

 

مقاله پیشنهادی—بهترین زمان برای وزن کردن (وزن کشی) چه زمانی است؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در این مقاله در مورد ورزش برای کاهش استرس صحبت کردیم. همچنین در ادامه بهترین ورزش ها را برای درمان استرس و اضطراب معرفی کردیم.

یکی از مشکلات رایج این دوران افزایش اضطراب و تنش در بین مردم است. راه های مختلفی برای درمان استرس و اضطراب وجود دارد. یکی از موثرترین راه ها ورزش منظم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *