تناسب اندام

ورزش های آبی – فواید ورزش در آب

ورزش های آبی - فواید ورزش در آب - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

ورزش های آبی چه فعالیت هایی دارد و چه فوایدی دارد؟ چه نوع ورزش های آبی وجود دارد؟ آب درمانی برای چه کسانی مناسب است؟ فیتامینی در این مقاله به تمامی سوالات شما در مورد انواع ورزش های آبی، فواید آن ها و نحوه عملکرد آب درمانی پاسخ خواهد داد. پس تا پایان این مقاله از تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت با ما همراه باشید!

 

“برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید.”

 

ورزش های آبی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، ورزش های آبی به هر فعالیت بدنی یا ورزشی که در آب انجام می شود اطلاق می شود. وقتی در مورد ورزش های آبی صحبت می کنیم، احتمالاً به شنا فکر می کنید. شنا در واقع یک ورزش آبی بسیار محبوب و شناخته شده در سراسر جهان است، اما بسیاری از ورزش های آبی دیگر نیز وجود دارند که به قدرت یا مهارت های بدنی خاصی نیاز دارند و فواید بی شماری دارند.

هنگامی که در آب هستید، با ابعاد متفاوتی از طبیعت ارتباط برقرار می کنید، در حالی که بدن خود را به شیوه ای چالش برانگیز درگیر می کنید. می توانید ورزش های آبی را به صورت حرفه ای دنبال کنید یا به سادگی از آنها برای خنک شدن و تفریح ​​در تابستان گرم لذت ببرید.

انواع ورزش های آبی

اگر بخواهیم انواع ورزش های آبی را فهرست کنیم، با فهرست بلندبالایی مواجه می شویم. در اینجا 15 نمونه از فعالیت های آبی و ورزش های آبی آورده شده است:

ورزش های آبی روی سطح:

  • موج سواری
  • اسکی روی آب
  • قایق سواری و انواع آن
  • رفتینگ
  • جت اسکی

ورزش های زیر آب:

  • شنا و انواع آن
  • واترپلو
  • شنای همزمان
  • غواصی
  • غواصی

فعالیت های پیاده روی در آب:

  • بدنسازی و تمرینات قدرتی در آب
  • تمرینات پیاده روی آبی و بدنسازی در آب

پیاده روی در آب و تمرینات بدنسازی در آب ممکن است جدی گرفته نشوند، اما واقعاً فعالیت های بدنی ارزشمندی هستند.

اگر از پیاده روی لذت می برید و می خواهید چیزها را چاشنی کنید، پیاده روی در آب یک راه فوق العاده برای افزودن تنوع به برنامه ورزشی خود است. پیاده روی در آب یک گزینه عالی برای بهبود تناسب اندام و تسکین دردهای جسمی و حتی روحی است. این یک فعالیت ساده و آسان است که فواید زیادی دارد.

این تمرین کم تاثیر نه تنها پتانسیل تبدیل شدن به یک تمرین قلبی عروقی عالی را دارد، بلکه می تواند به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید و گروه های مختلف عضلانی را درگیر کنید. پیاده روی در آب نیز تأثیر مثبتی بر خلق و خوی شما دارد.

تمرینات قدرتی و بدنسازی در آب یک راه عالی برای انجام تمرینات مقاومتی است. با انجام تمرینات قدرتی در آب، می‌توانید از عضله‌سازی و بهبود استقامت عضلانی و همچنین تأثیر کم آب بر مفاصل خود بهره ببرید.

بنابراین، انجام تمرینات قدرتی در آب برای افرادی که نیاز به تمرینات بدنسازی دارند، اما قادر به انجام آنها به طور معمول نیستند، انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. خوشبختانه شدت تمرینات بدنسازی در آب به راحتی قابل تنظیم است و یک مربی می تواند شدت آن را بر اساس شرایط ورزشکار تنظیم کند.

اگر می‌خواهید بدنسازی در آب را تجربه کنید، می‌توانید با حرکات ساده مانند اسکات، لانژ و بلند کردن پا در آب شروع کنید که به دلیل مقاومت در برابر آب، موثرتر از تمرینات خشکی هستند. پرش اسکوات یا بلند کردن زانو در آب، تمرینات استقامتی چالش برانگیزی هستند که می توانید پس از پیشرفت انجام دهید!

فواید انجام حرکات ورزشی در آب چیست؟ - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

فواید انجام حرکات ورزشی در آب چیست؟

ورزش کردن در آب ، به هر نحوی مفید است. چه شناگر حرفه ای باشید و چه فقط قدم بزنید و در آب قدم بزنید، از فواید جسمی و روحی ورزش های آبی بهره مند خواهید شد. در اینجا به برخی از مزایای ورزش های آبی (به خصوص شنا و پیاده روی در آب) اشاره می کنیم.

1. فشار کم روی مفاصل

وقتی در استخر هستید، روی آب شناور می شوید. شناور بودن روی آب با نیروی جاذبه مقابله می کند و فشاری را که در طول پیاده روی معمولی (یا ورزش منظم) روی مفاصل ایجاد می شود، کاهش می دهد. در نتیجه فشار بسیار کمتری روی مفاصل مانند زانو، پشت و مچ پا وارد می شود. این باعث می شود که برای افراد مبتلا به آرتریت، درد مفاصل یا آسیب دیدگی ایده آل باشد.

2. انتخاب نهایی برای تابستان

در طول تابستان، ممکن است ورزش کنید، بسیار گرم شوید و عرق کنید. با این حال، ورزش در آب همیشه شما را خنک نگه می دارد و خطر گرمازدگی را کاهش می دهد. در این صورت دیگر نگران تعریق نیستید.

3. درگیری عضلات

در حالی که قرار گرفتن در آب از فشار وزن شما بر روی مفاصل جلوگیری می کند، با مقاومت در برابر آب مواجه می شوید که بدون اینکه فشاری به شما وارد شود، ماهیچه های شما را درگیر می کند. حرکت در آب سخت تر از حرکت در خشکی است و حتی راه رفتن در آب نیز به تلاش بیشتری نیاز دارد. در نتیجه موجب افزایش قدرت بدنی و استقامت شما میشود.

4. بهبود سلامت قلب و عروق

ورزش در آب ضربان قلب شما را افزایش می دهد که تا حدودی یک ورزش کاردیو محسوب می شود. اگر با شدت بالا ورزش کنید، این مزیت حتی بیشتر می شود. بنابراین می توانید شنا (یا سایر ورزش های آبی) را به عنوان یک ورزش هوازی در نظر بگیرید.

5. کالری سوزی بالا

ورزش در آب تا حدودی فریبنده است. ممکن است فکر کنید چون در آب شناور هستید، تمرین شما آسان و بی دردسر است. اما در واقعیت، شما باید تلاش زیادی برای غلبه بر مقاومت در برابر آب انجام دهید، بنابراین مقدار قابل توجهی کالری می سوزانید.

6. خلق و خوی بهتر، آرام تر، پرانرژی تر

آب آرامش بخش است و بودن در آب این آرامش را به شما منتقل می کند. به همین دلیل است که ورزش در آب به کاهش استرس و اضطراب، بهبود خلق و خوی کمک می کند و به مرور زمان می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

 

“برای خرید بهترین و با کیفیت ترین لباس ورزشی به صورت عمده و تک، کلیک کنید”

 

چه کسانی می توانند از ورزش های آبی یا آب درمانی بهره مند شوند؟

همه می توانند از ورزش های آبی بهره مند شوند. با این حال، ورزش های آبی یا آب درمانی به ویژه برای افراد خاص مفید و مناسب است، با جنبه های درمانی.

  • افراد مبتلا به درد مفاصل: شناور بودن در آب فشار روی مفاصل را کاهش می دهد و آن را به یک ورزش ملایم و در عین حال موثر تبدیل می کند. بنابراین اگر آرتروز دارید، حتما ورزش های آبی را امتحان کنید.
  • افراد مسن: تمرینات آب به این عزیزان کمک می کند تا قدرت، انعطاف پذیری و تعادل خود را حفظ کنند. علاوه بر این، روحیه آنها را بالا می برد.
  • افراد دارای اضافه وزن: به دلیل مقاومت در برابر آب، ورزش در استخر (مانند شنا یا واترپلو) کالری بسیار بیشتری نسبت به زمین می سوزاند. البته دقت کنید که وقتی از آب بیرون می آیید یک بشقاب بزرگ چیپس و پنیر با سس اضافی سفارش ندهید.
  • بدنسازان: بدنسازان می توانند از ورزش های آبی به عنوان یک ورزش کم فشار برای ریکاوری در هنگام استراحت یا هنگام بهبودی آسیب های ورزشی استفاده کنند.

 

مقاله پیشنهادی—تمرینات کششی پویا و ایستا + فواید آنها

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در نتیجه، هر فعالیتی که در آب انجام شود را می توان نوعی ورزش در نظر گرفت. ورزش های آبی انواع مختلفی دارند و شما می توانید بر اساس علایق خود یکی یا چند مورد را انتخاب کنید. ورزش های آبی باعث سلامت جسمی و روحی می شود و خوشبختانه همه می توانند به ورزش های آبی بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *