تناسب اندام

مهم ترین فواید تمرینات کششی

مهم ترین فواید تمرینات کششی - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

مهم ترین فواید تمرینات کششی ؛ آیا بدن خود را کش می دهید؟ انجام منظم حرکات کششی فواید زیادی دارد. از مزایای کشش می توان به انعطاف پذیری، تناسب بدن و تناسب اندام اشاره کرد. بهبود وضعیت بدن باعث افزایش ثبات، کاهش استرس و کاهش درد می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید تمرینات کششی و نحوه شروع این حرکات با این مقاله از تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت همراه باشید.

 

“برای دنبال کردن پیج اینستاگرام فروشگاه پویان اسپرت کلیک کنید.”

 

تمرینات کششی چیست؟

فقط عضله سازی و کاهش چربی کافی نیست! همچنین باید انعطاف پذیری را به عنوان یکی از مزایای تمرینات کششی در نظر بگیرید. شاید فکر کنید این تمرینات فقط برای ژیمناستیک ها یا رقصندگان باله است، اما همه ما برای محافظت از بدن و حفظ سلامتی به این تمرینات نیاز داریم.

در این تمرینات، یک عضله، گروه عضلانی یا تاندون خاص عمداً خم یا کشیده می شود تا خاصیت ارتجاعی و حرکتی عضله بهبود یابد. نتیجه این تمرینات افزایش دامنه حرکتی، احساس راحتی، بهبود کنترل عضلات و انعطاف پذیری است. کشش همچنین به صورت درمانی برای رفع گرفتگی عضلات و بهبود عملکرد با افزایش دامنه حرکتی استفاده می شود.

افزایش انعطاف پذیری از طریق تمرینات کششی یکی از اصول اساسی آمادگی جسمانی است. ورزشکاران این تمرینات را قبل از ورزش برای گرم کردن بدن و بعد از ورزش برای خنک شدن و جلوگیری از آسیب انجام می دهند.

تکنیک های زیادی برای کشش وجود دارد، اما بسته به اینکه کدام گروه عضلانی کشیده می شود، برخی از تکنیک ها ممکن است بی اثر یا مضر باشند. تا جایی که می تواند باعث حرکت زیاد، بی ثباتی یا آسیب دائمی به تاندون ها، رباط ها و فیبرهای عضلانی شود.

فواید تمرینات کششی چیست؟ - تولیدی پوشاک ورزشی پویان اسپرت

فواید تمرینات کششی چیست؟

این تمرینات ماهیچه ها را انعطاف پذیر، قوی و سالم نگه می دارد و برای حفظ دامنه حرکتی مفاصل به آنها نیاز داریم. بدون کشش، عضلات کوتاه، سفت و در نهایت ضعیف می شوند. این شما را در طول زمان در معرض درد مفاصل، کشیدگی و آسیب های عضلانی قرار می دهد.

  • عضلات نرم تر و قوی تر

این تمرینات سفتی و درد عضلات را کاهش می دهد. از دیگر مزایای تمرینات کششی می توان به کمک به بهبود دامنه حرکتی و محافظت بهتر از مفاصل اشاره کرد.

  • کاهش خطر آسیب با تمرینات کششی

حرکات کششی خطر آسیب را کاهش می دهد. اگر در حین انجام فعالیت های روزانه مجبور به انجام یک حرکت ناگهانی شوید، یک عضله خشک و سفت آسیب می بیند، اما عضله ای که با تمرینات کششی تمرین کرده اید، آسیب نمی بیند! با افزایش دامنه حرکتی مفصل از طریق کشش، می توانید مقاومت بدن خود را در برابر حرکات و فعالیت های روزانه افزایش دهید.

  • تسکین درد بعد از ورزش

پس از یک تمرین سخت، کشش به رفع گرفتگی عضلات کمک می کند و انقباضات پس از ورزش را کاهش می دهد که می تواند منجر به درد و سفتی بعد از ورزش شود.

  • افزایش ثبات وضعیتی

از جمله فواید مختلف تمرینات کششی، بهبود ثبات وضعیت بدن است. این تمرینات با کشش عضلات کمر، شانه ها، سینه و پشت ران ها به تنظیم ستون فقرات و اصلاح عدم تعادل بدن کمک می کند. با تقویت و کشش گروه های عضلانی خاص، دردهای عضلانی اسکلتی کاهش یافته و هم ترازی مناسب حاصل می شود.

  • کاهش استرس روانی و عصبی

یکی از مزایای مهم تمرینات کششی این است که بدن شما را انعطاف پذیرتر و قوی تر می کند و در عین حال ذهن شما را آرام می کند. تمرکز بر روی تمرینات در طول کشش می تواند به عنوان نوعی مدیتیشن عمل کند و استرس و اضطراب را کاهش دهد.

  • بهبود دامنه حرکتی

داشتن تحرک کامل مفصل آزادی بیشتری برای حرکت و فعالیت فراهم می کند. تمرینات کششی منظم می تواند به افزایش دامنه حرکتی شما کمک کند. کشش های ایستا و پویا هر دو در افزایش دامنه حرکتی موثر هستند و عملکرد شما را در فعالیت های روزانه افزایش می دهند.

  • آماده سازی بدن برای ورزش

این تمرینات بدن را برای استرس و فشار ناشی از فعالیت بدنی آماده می کند. مزایای تمرینات کششی قبل از ورزش نیز صدق می کند. تمرین منظم ماهیچه ها را بیدار می کند و به آنها کمک می کند در فعالیت ها بهتر مقاومت کنند.

  • بهبود و کاهش کمردرد

انعطاف ناپذیری در عضلات همسترینگ، خم کننده های ران و عضلات لگن فشار بیشتری به ستون فقرات وارد می کند و به مرور زمان منجر به تغییر شکل کمر و درد می شود. عضلات سفت و سفت می توانند دامنه حرکتی را کاهش دهند و باعث خستگی و درد در ناحیه کمر شوند. با این حال، تمرینات کششی می تواند به بهبود انعطاف پذیری و کاهش احتمال کمردرد با کشش عضلات کمک کند.

  • افزایش گردش خون در عضلات

یکی دیگر از مزایای تمرینات کششی بهبود گردش خون در عضلات و مفاصل، تامین مواد مغذی بیشتر و افزایش گردش خون کلی در بدن است. در نتیجه، زمان بهبودی را کوتاه می کند، درد عضلانی را کاهش می دهد و بهزیستی کلی را بهبود می بخشد.

 

مقاله پیشنهادی—بهترین ورزش ها برای کاهش استرس و اضطراب

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در نتیجه، کشش منظم بدن می تواند فواید بی شماری برای سلامت کلی بدن شما داشته باشد. با گنجاندن تمرینات کششی در برنامه روزانه خود، می توانید انعطاف پذیری خود را بهبود ببخشید، ترکیب بدنی سالمی داشته باشید و آمادگی جسمانی خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *